Waarom recensies, aanbevelingen en reviews werken

Op Marketingfacts verscheen eerder een interessant artikel over het nut en belang van recensies, aanbevelingen en reviews op een website. Waarom zou je klantervaringen op je website plaatsen?De belangrijkste reden is dat klantervaringen zeer belangrijk zijn voor aankoopbeslissingen. Een groot deel van de consumenten (68%) heeft het meeste vertrouwen in de mening van andere consumenten. En dit blijft niet onopgemerkt: ervaringen van klanten bij webwinkels zorgen voor een groei van 77 procent meer verkeer, 56 procent meer conversie en 42 procent meer omzet per verkoop. Tegelijkertijd neemt de klanttevredenheid, herhalingsverkopen en het aanbevelen van de site aan andere consumenten hierdoor toe!

Hoewel er angst bestaat bij website eigenaren dat consumenten alleen schrijven over negatieve ervaringen en negatieve ervaringen klanten wegjagen in plaats van aantrekken, blijkt niets minder waar; 80% van de verhalen blijkt positief en de conversie blijkt hoger als er positieve én negatieve ervaringen staan. Waarschijnlijk komt dit doordat de site als betrouwbaarder wordt gezien.

Bekijk hieronder de presentatie met o.a. veel interessante cijfers en data.

 

Andere bezoekers zochten op:

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!