Co-creatie workshops presentatie

Januari en februari stonden helemaal in het teken van co-creatie workshops. Voor o.a. ANWB, Hogeschool Breda, gemeentes, MKB-ers met een uitgeverij of drukkerij en diverse congressen en seminars heb ik workshops gegeven over het wat, waarom en hoe van co-creatie. De presentatie die ik voor een van deze workshops heb gebruikt is nu te downloaden.

De workshops gaven antwoord op onder andere de volgende vragen:

  • Wat is co-creatie?
  • Waarom co-creatie?
  • Het uitwerken van het POST model van Forrester
    • Wie zijn de stakeholders? Welke social media gebruiken zij?
    • Wat zijn de co-creatie doelstellingen
    • Met welke co-creatie strategie(-ën) kunnen de doelstellingen worden ingevuld?
    • Welke platforms heb je daarvoor nodig?
  • Een model voor analyse van de te volgen co-creatie strategie
  • Een overzicht van de co-creatie platforms die er zijn
  • Fasering van de stappen die genomen moeten worden om de interne organisatie gereed te maken voor co-creatie

De presentatie die tijdens de workshop voor Hogeschool Breda is gebruikt, vind je hieronder. Deze workshop verzorgde ik samen met Hilma van Slooten van Achmea, die een interessante co-creatie case ‘De Bovenkamer’ binnen Achmea presenteerde. In de middag ging een groep van 16 studenten met een vraag van Achmea aan de slag, om een nieuw co-creatie concept voor Achmea te ontwikkelen.

De presentatie is ook te downloaden via Slideshare.

Zeer binnenkort volgen enkele artikelen op Marketingfacts die dieper ingaan op hoe je co-creatie binnen je organisatie zou moeten vormgeven. Houd deze site daarom in de gaten.

You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “Co-creatie workshops presentatie”

  1. Tineke Pauw zegt:

    Super dat je dit deelt, Martijn. En ik vond het interessant om Piller’s quote van m’n blog voorbij te zien komen. ;) Hier nog even de link naar de bron: http://crownedthoughts.blogspot.com/2010/01/prof-frank-piller-over-co-creatie-open.html

    Ben benieuwd naar je artikelen op Marketingfacts, zal het in de gaten houden!

  2. Bedankt voor de link, ik zal de bron er de volgende keer bij zetten in de preso.

Leave a Reply

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!