Co-creatie doelgroep en doelstellingen workshop "Amsterdam Opent!" presentatie

Afgelopen donderdag verzorgde ik een workshop een een interne bijeenkomst van “Amsterdam Opent!”, inhoudelijk georganiseerd door Marike ter Linden.

Met Amsterdam Opent gaat gemeente Amsterdam op zoek hoe zij gebruik kan maken van de nieuwe mogelijkheden van web 2.0, maar ook van de -eeuwen oude- creatieve en innovatieve kracht van de stad. Amsterdam Opent verkent de mogelijkheden van het gebruik van open innovatie/ crowdsourcing bij publieke vraagstukken voor de gemeente Amsterdam.

Afgelopen donderdag 4 maart vond een van de interne side events plaats, waarin een groep van ongeveer 30-40 ambtenaren kennismaakt met Open Innovatie, Crowdsourcing en Co-creatie en hiermee aan de slag gaat.

Ik verzorgde een van de drie workshops, met als titel “selecteer je crowd” die als volgt werd aangekondigd:

Geen succesvolle co-creatie zonder co-creatie specifieke strategie.  In deze workshop ga je op zoek naar stakeholders, doelstellingen, strategie en tools. In teamverband beantwoord je vragen als: ‘wie zijn de stakeholders’, ‘waarvoor zet je co-creatie voor hen in?’ en ‘wat is hun social media gebruik’.

De volledige presentatie is hieronder te bekijken en via Slideshare te downloaden.

Ook hier heb ik gebruik gemaakt van de POST methodiek van Forrester. Deze simpele en snel te begrijpen methodiek is erg bruikbaar om workshopdeelnemers het nut te laten ervaren van het doelmatig nadenken over de inzet van social media.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!